Välkommen till Skogsgruppens möte

Vi har bjudit in landskapsekolog Jochen Schreiber. Han kommer att berätta om Sigtuna kommuns naturvårdsarbete med faunadepåer, hotade arter, skog och mycket mer så klart. Kom till Embardsboda onsdagen den 4 mars kl 18. Stugan är liten och alla är välkomna. Föranmäl dig till Roger Uddmäre 0733759444 eller uddmare@gmail.com Blir vi för många i Friluftsfrämjandets stuga så kanske vi måste arrangerar om plats. Därför, skicka ett sms eller e-post, tack. Svårt att hitta/skjuts? Meddela det också i så fall, så hjälper vi dig.

“Föreningarnas skogsgrupp i Sigtuna / Skogsgruppen” har funnits i många år. Vi har lobbat, vallat politiker, svarat på detaljplaner och drivit många andra aktiviteter. Allt med en gemensam nämnare = skog. Vi har bakrund från Friluftsfrämjarna, Naturskyddsföreningen, Hembygdsföreningen, ornitologer och orienterare. Värd för kvällens möte är Sigtuna OK.

En gammal kamp har varit att: “– Var man än bor i kommunen så ska man som max ha 5 minuters promenad till en skog!” Låter det intressant? Vi kommer att göra en nystart och även diskutera formerna för framtidens Skogsgrupp med “medlemsutveckling”

Vi vet att det tungt att bidra med aktiviteter och att bara ställa upp. Men vi vill ändå att du är med i vår grupp. Det är helt gratis och utan krav. Det ända är att du ska ha ett intresse för skog. Kom och lyssna, bidra med åsikter eller bara var med ett nätverk som verkligen behövs. Naturen runt hörnet är tyvärr ingen självklarhet alla gånger. Du kanske själv har ett hörn som du vill uppmärksamma. Vad passar då bättre än att komma till en Skogsgrupp som lyssnar. Agera nu och boka 4 mars!