Du kommer väl på torsdag?

Sid1 Foto Lars-Gunnar Bråvander

Du kommer väl på vårträffen på torsdag den 12 mars? Alla är välkomna, inte bara medlemmar, så du får gärna bjuda med nyfikna vänner!

Kom och fika med oss och lär mer om grönområdena i vår närhet som är så viktiga för vårt friluftsliv och välbefinnande. Vi fokuserar särskilt på Järvakilen, det natur- och kulturlandskap som sträcker sig från Sigtuna i norr till Solna i söder. Järvakilen är en av Storstockholms tio gröna kilar – den stjärnformiga struktur av naturområden som sträcker sig från länets ytterkanter ända in till Stockholms centrala delar.

Vi hör Mårten Wallberg berätta om de gröna kilarna, hoten mot dem och möjligheter till en hållbar förvaltning. Mårten är biolog, vice ordförande i Svenska Naturskyddsföreningen och ordförande i Naturskyddsföreningen i Stockholms län. Kommunekolog Jan Franzén berättar om hur Sigtuna kommun arbetar avseende de gröna kilarna.

Torsdag 12 mars kl. 18.00-ca 21.00

Kommunhuset, Södergatan 20

Begränsat antal platser, föranmäl dig gärna:

tovebjorlin@gmail.com 070-496 07 00

Välkommen!