REKO Sigtuna Märsta

Till dig som är intresserad av att köpa lokalt producerade livsmedel direkt från producenten

Direkthandel mellan producent och konsument ger producenter en möjlighet att sälja sina produkter utan mellanhänder direkt till kund och ge konsumenter en chans att köpa lokalproducerande produkter. För detta ändamål har det skapats en landsomfattande applikation benämnd REKO. (se t.ex REKO Uppsala)

I höst startar Naturskyddsföreningen i Sigtunabygden upp en REKO-ring i Sigtuna/Märsta. Det sker i enlighet med föreningens strävan att säkerställa hållbara produktions- och konsumtionsmönster för att minska negativ påverkan på såväl klimat och miljö som människors hälsa.

REKO Sigtuna

Vi samarbetar med REKO-Uppsala som redan har startat och lägger våra marknadsdagar samordnat med Uppsala för bästa möjliga totala tillgänglighet i norra mälarregrionen.

REKO Uppsala

Förslag till utlämningsplats, dag och tidpunkt:

• Pinbackshallen, Märsta varannan xx-dag kl. 18.30 med start under september
  • I ett senare skede Busstorget, Sigtuna samma dagar kl 19.30

Vilken veckodag och tidpunkt fungerar bäst för dig?

Skicka din intresseanmälan inkl. kontaktdata till peter.hazelius@telia.com så hör jag av mig för att få reda på hur du vill ha det i övrigt och svara på dina frågor.

Tala annars gärna med någon av nedanstående personer direkt om du har några funderingar:

Peter Hazelius peter.hazelius@telia.com 070 5729559

Mats Olsson  matsolsson@slu.se 070 6316054