Årsmöte, närodlat och Arlanda

sid9 Foto Peter Hazelius

Boka tisdagen den 27 januari för inspiration om stadsodling och årsmöte i Naturskyddsföreningen i Sigtunabygden! Vi väljer styrelse, fikar och hör Lars-Gunnar Bråvander berätta om föreningens odlingsverksamhet och odlingscirkel i Sigtuna. Reflektioner om projektet och om fördelarna med statsodling och närodlat.

Tisdag 27 januari kl. 18.30

Hyresgästföreningens lokal, Södergatan 50, Märsta

Kontakt Gunnel Petersson 08-591 141 62

Vi vill också tipsa om årets första aktivitet, Samtal om miljöarbetet på Arlanda, måndagen den 9 februari.

Då kommer Lena Wennberg, koncernmiljöchef Swedavia och miljöchef Stockholm Arlanda Airport, Susanne Rundström, ansvarig extern kommunikation Stockholm Arlanda Airport och Helene Karlqvist, delprojektledare D-AIR projektet och berättar om miljöarbetet på Arlanda Airport och D-AIR projektet och svarar på dina frågor. D-AIR är ett EU-finansierat miljöprojekt som genom samarbete syftar till att minimera fossilt CO₂ utsläpp från transporter och flygplatsoperativ verksamhet inom 10 flygplatsregioner i Europa.

Måndag 9 feb kl. 19.00-ca 21.00

Sigtunastiftelsens bibliotek